יום שלישי, 16 בדצמבר 2008

עיתונאי עירקי זרק נעליים על ג'ורג' בוש בעת דיון

כתב עירקי השליך אתמול (ראשון) נעליים לעבר נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, שערך ביקור פרידה בעירק. התקרית יוצאת הדופן אירעה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת של בוש עם ראש ממשלת עירק נורי אל מליקי. העיתונאי גם קילל את בוש וכינה אותו "כלב". אנשי ביטחון עירקים ואנשי השירות החשאי של ארצות הברית זינקו על האיש וגררו אותו אל מחוץ לחדר , כשהוא צועק ומתנגד. זריקת נעליים נחשבת לאקט של הבעת בוז, ואולם לא נמסר מדוע בדיוק נהג כך העיתונאי.

בוש הגיע מוקדם יותר לביקור פרידה בעירק. במסגרת הביקור נפגש בוש עם מנהיגים עירקים, והודה לחיילים האמריקאים המוצבים בעיר. הוא גם חגג את הסכם הביטחון החדש שנחתם בין ארה"ב לעירק.
עוד על נעליים.

בוש הצליח להימנע מפגיעת נעליים על ידי התכופפות מהירה. נורי אל מליקי חסם בידו את הנעל השנייה. תגובתו המיידית של נשיא ארה"ב על התקרית היתה חיוך נבוך. "זה לא מטריד אותי", אמר בשעה שביקש מכל הנוכחים להירגע. גם לאחר מכן, כאשר נשאל על התקרית, אמר בוש כי "לא הרגשתי שזה איים עליי". עיתונאים עירקים אחרים התנצלו בפני בוש.

יום שלישי, 9 בדצמבר 2008

נעלי MBT

נעלי בריאות ונוחות תופסות מזה זמן מה מקום של כבוד על המדפים בחנויות הנעליים, וחלקן אף הפכו לפריטים אופנתיים מבוקשים.
נעלי בריאות הינן נעליים שמספקות לגוף ולרגל תמיכה מלאה, בולמי זעזועים, תמיכה בעקב והקלה על תופעות של עייפות וכאבים.
לרשימת נעלי בריאות ונוחות נוספו לאחרונה נעלי MBT שסגולותיהן מעמידות אותן בשורה הראשונה של נעליים המתאימות לשיקום אורטופדי.

מה זה נעלי MBT

נעל MBT היא נעל פיזיולוגית אורטופדית ייחודית, השואבת את השראתה משבט המסאי בקניה, שהולכים יחפים כל ימי חייהם ואינם סובלים מכאבי גב ומבעיות אורטופדיות. מדוע ? בגלל הפעלת השרירים (הנובעת מההליכה היחפה).
נעלי MBT נבנו בטכנולוגיה ייחודית, המדמה הליכה יחפה על חול.
הסוליה, מורכבת מחומרים שונים ומבולמי זעזועים עם זוויות הליכה מיוחדות, הגורמת לאיזון נכון של העומסים ולהפעלה נכונה של השרירים.
הנעל תורמת לתיקון היציבה, לשיפור שיווי המשקל ומפעילה שרירים זנוחים.
חשוב לדעת: הליכה בנעלי MBT יכולה למנוע נזקים לעוסקים בספורט כגון הליכה וריצה.

מה ההבדל בין מידרס או נעליים רגילות לנעל MBT ?

בסוג נעליים רגילות, נעלי ספורט או במדרסים קיימת תמיכה רק לכף הרגל שיוצרת נוחות. אולם בגלל אותה נוחות אין הפעלה של שרירים, אשר קיימת רק בנעלי MBT, בגלל הטכנולוגיה המיוחדת (הליכה המלטפת את הרצפה ויוצרת תנועת גלגול).

מהי נעל פיזיולוגית ?

אחת המשימות המורכבות של האדם היא לשמור על איזון ויציבה זקופה בעמידה ובהליכה. מספר רב של שרירים תומכים אחראיים על ביצוע משימה זו. נעליים רגילות או נעלי ספורט תומכות בגוף ובכף הרגל, אך אינן גורמות להפעלת שרירים. כתוצאה מכך, שרירי היציבה מתנוונים ומתהוות בעיות נפוצות כגון:
שחיקת סחוסים ומפרקים בכף הרגל, בברכיים, במפרקי הירך והגב. בנוסף, גדלים הסיכויים להיווצרות פריצת דיסק ולשינויים ניוונים.

כיצד מתאימים נעלי MBT ?

בהתחלה ניתנת הדרכה הכוללת תרגול.
לאחר מכן, מתחילים בהליכה הדרגתית, למשך 10 -15 דקות בלבד.
הטכנולוגיה הייחודית תגרום להפעלת שרירים בכף הרגל, בירך,בשוק ובזוקפי הגב. מייד נרגיש זקופים יותר.
ההליכה תגרום לחלוקה נכונה של העומסים ולהורדת העומס ממפרקי הגב, הירך, הברך והעקב בשיעור של 15-20%.
לאחר כשבועיים – חודש ימים ניתן כבר לחוש הקלה בכאבים. במקרים מסוימים מנעה השיטה גם ניתוחים או הקלה בצורה משמעותית על מנותחים.
ברור שבמקרים מסוימים חובה להמשיך גם עם הטיפולים המיוחדים כגון פיזיותרפיה ו/או גלי הלם.

נעליים וכאבי ברכיים

ברוכים הבאים לבלוג נעליים של ישראל

בבלוג זה תקבלו את כל המידע הנדרש לכם אודות רכישת נעליים באינטרנט, נעלי נשים, נעלי גברים ועוד.

מערכת ההליכה של אפוס מבוססת על יחידות ביו מכאניות שצורתן חצי כדור, המוצמדות תחת שני אזורי הדריכה בכל רגל. בסוליה קיימות מסילות המקנות התאמה ייחודית במיקום היחידות, על ידי הסטה שלהן, בהתאם לאופי הבעיה ממנה סובל המטופל. כשהמטופל הולך, מחוללת המערכת אי יציבות קלה ומבוקרת בכל שלבי הדריכה. נחיתת כף הרגל, השהייה והמראת כף הרגל (מכאן גם שם מערכת ההליכה, APOS-All Phases Of Step cycle). המטופלים הולכים עם מערכת ההליכה כשעה ביום בסביבתם הטבעית, ופעולת ההליכה מחוללת אלפי אימונים חיוביים במנח הביו מכאני המותאם ביותר.

לעזור כאבי גב תחתון ?

טיפול אפוס מתבצע תוך כדי הליכה יום יומית ובמהלך פעילויות שגרה בבית, בחוץ או במשרד, בזמן הנח לכל אחד, במטרה לאפשר חזרה לתפקוד מלא ועצמאי. הטיפול בטוח, אינו פולשני ואינו תרופתי ומשלב הפחתת כאב, שיקום תפקוד המפרק ושיפור הליכה.

האם נעלי אפוס יכולים לעזור בשיקום לאחר שברים ?
המערכת העצבית שרירית נפגעת בכל פגיעה אורטופדית, החל מקרע ברצועות, דרך שברים או נקעים חוזרים וכלה בשחיקת סחוסים. מחקרים מוכיחים כי אפשר לאמן אותה, ושאימון שכזה יכול להחזיר את המפרק לתפקוד תקין ומתואם ללא כאב, למרות הפגיעה הקיימת בו. אך מה שחשוב באימון שכזה, הוא שיתבצע תוך כדי הליכה או פעילויות שבשגרה, בצורה אוטומטית ולא מודעת, שתפעיל את המפרקים לכל אורך טווח הפעולה שלהם. כל זאת בסביבתו הטבעית של המטופל ובזמן הנח לו.

האם נעלי אפוס עשויות לעזור לטיפול בדורבן?
הסטת עומס מהאזור הפגוע במפרק ופיזורו באופן שיפחית כאב - על ידי שינוי נקודות הדריכה במערכת ההליכהאם נציץ בסוליית נעלינו, נראה את סימני השחיקה תמיד באותו מקום. מה שאומר כי נקודות הדריכה שלנו יחסית קבועות. אצל אנשים עם כאבי ברכיים נקודות אלה מצביעות על העומס הקבוע, לאורך שנים, המופעל על אזורים ממוקדים במפרק הברך. הסטה של נקודות דריכה אלה, המתאפשרת באמצעות מערכת ההליכה של אפוס בלבד, מסיטה את העומסים מהמפרק ובכך מקלה על הכאבים בברכיים.


9 טיפיל לבחיאת נעליים נוחות

1. כשסוליית נעליים היא מסוג "רוקי", כלומר, כל האזור של הסוליה והעקב בא במגע עם הרצפה, תמיד תהיה התמיכה הדרושה. אך במבנה שיש סוליה ועקב נפרדים, זאת אומרת שיש אויר בין העקב לסוליה, קיימת אפשרות שאזור זה ישקע בעת העמסת משקל הגוף עליו. לכן, צריך שבתוך הנעל תהיה תמיכה מתאימה.

בדרך כלל התמיכה עשויה מפלדה או מפלסטיק קשיח, נמצאת בתוך הסוליה והיא בלתי נראית. אם בנעליים חסרה תמיכה כזו, קיים סיכוי גדול שבשימוש בהם נקבל כאבי גב.

איך בודקים? שמים את הנעל על משטח ישר וקשה - רצפה או שולחן - ומכניסים את היד לתוך הנעל ולוחצים כלפי מטה, באזור שבו אין מגע בין הסוליה והרצפה. בנעל איכותית מקום זה אינו שוקע.

2. בזמן שהנעל ללא משקל, אם העקב דורך בחלק האחורי שלו בלבד על משטח - זה בסדר גמור, מכיוון שבזמן העמסת המשקל כל העקב ישתתף בעומס. אך אם דורך רק חלקו הקדמי של העקב על המשטח, והחלק האחורי באוויר - זה לא טוב.

3. בזמן ההליכה, הרגל מתקפלת באזור הכרית הקדמית של כף הרגל, מאחורי האצבעות. נעל איכותית צריכה להתקפל באותו מקום. אם הנעל תתקפל באזור האחורי, כלומר קרוב לעקב - זה לא טוב. גם אם הנעל קשיחה ואינה מתקפלת כלל - להליכה יומיומית זה לא טוב.


4. תנוחת נעליים טובה היא שבעת שהיא עומדת - העקב כולו צריך לבוא במגע עם הרצפה, או החלק האחורי שלו, והחלק האמצעי של הסוליה. על החלק הקדמי של הסוליה להיות כסנטימטר באוויר. בנעלי ספורט החלק הקדמי עולה אפילו יותר מסנטימטר. דבר זה מקל על גלגול הרגל קדימה בעת ביצוע הצעד.


5. כדאי שהסוליה לא תהיה מאוד דקה, כדי שתבודד אותנו מהרצפה.

6. איזור נעליים בעקב צריך תמיכה. בנעל טובה האזור שמחבק את העקב צריך להיות קשיח.

7. יציבות נעליים היא דבר חשוב. להלן דרך לבדיקת יציבות: יש להניח את הנעל על משטח ישר - רצפה או שולחן. מרימים את הצד החיצוני בלבד של הנעל לגובה של שני סנטימטרים, כשהצד השני של הנעל נשאר במגע עם הרצפה. עוזבים את הנעל ונותנים לנחות על הרצפה. הנעל צריכה להתייצב מיד, או לאחר שני נדנודים.

8. רצוי שתהיה רפידה בתוך הנעל. יש לכך מספר יתרונות:
א. ריפוד.
ב. אפשרות להחליף את הרפידה ברפידה החדשה, אם הרפידה הישנה התבלתה והנעל עדיין במצב טוב.
ג. אפשרות לפנות מרחב בנעל לשימוש במדרסים אורתופדיים.

9. למי שמבצע הליכות - טוב שהנעל תהיה עם סגירה. זה יכול להיות עם שרוכים, או עם רצועות עם אבזמים או רצועות עם סקוץ' (הידוע גם בשם: וולקרו או צמדן).

מאמר בחסות אתר רידר